بازدید 5748

ساخت اکوسیستم بهتر؛ کلید موفقیت آینده بانک‌ها 

بانکداری دیجیتالی، به دیجیتالی شدن صفر تا صد فعالیت‌های بانکی و حذف فیزیکی آن‌ها نیز اشاره دارد، بنابراین"بانک ایران زمین" با تلاش مستمر و استفاده از تجارب متخصصان توانسته با ارائه خدمات ویژه و خاص در حوزه بانکداری دیجیتال، دنیای جدیدی از سرویس‌های بانکی را در اختیار مشتریان قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 12 June 2023

به گزارش خبرنگار «تابناک» امروزه اکثر فعالیت‌ها دیجیتالی شده است بانکداری نیز به عنوان یکی از عناصر مهم و حیاتی چنین شکل و شیوه‌ای به خود گرفته است. بانکداری دیجیتالی، به دیجیتالی شدن صفر تا صد فعالیت‌های بانکی و حذف فیزیکی آن‌ها نیز اشاره دارد. باید گفت شیوه سنتی و قدیمی بانکداری پاسخگوی نیاز‌های نو و جدید مشتریان و کسبوکار‌های نوین امروزی نیست. 
می‌توان گفت بانکداری دیجیتالی، تغییر در رویکرد بانکداری سنتی با هدف تغییر سبک زندگی است. این مسیر و گذار، تغییر در تفکرات و فرآیند‌ها را به همراه دارد.
باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و افزود: برای دیجیتالی شدن نیز استارت‌آپ‌ها و بانک‌ها موافق هستند که بانکداری دیجیتال آنلاین، آینده بانکداری است، زیرا به‌سختی می‌توانید بانکی را پیدا کنید که اپلیکیشنی راه‌اندازی نکرده، در این مسیر گام برنداشته و از اهداف آینده بانکی خود یاد نکند. بر همین اساس"بانک ایران زمین" با تلاش مستمر و استفاده از تجارب متخصصان توانسته با ارائه خدمات ویژه و خاص در حوزه بانکداری دیجیتال، دنیای جدیدی از سرویس‌های بانکی را در اختیار مشتریان قرار دهد.
طبق گفته پورسعید مدیرعامل" ایران زمین" تراکنش‌ها در این بانک رشد چشمگیری داشته و این مهم بیانگیر تحقق چشم انداز بانک ایران زمین در جهت رسیدن به بانک تمام دیجیتال است. برهمین اساس بانک ایران زمین توانست در سال گذشته با رشد ۶۸ درصدی تراکنش‌های بانکداری دیجیتال خود، رکوردی بی سابقه در این حوزه را به ثبت برساند.
یک کارشناس صنعت بانکی معتقد است که بانکداری دیجیتال، استفاده از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی ابتدا تا انتهای پردازش تراکنش‌ها یا عملیات بانکی است. عملیاتی که با درخواست مشتری آغاز شده، حداکثر بهینه‌سازی در آن لحاظ شده؛ برای مشتری: در دسترس بودن، سودمندی و صرفه؛ و برای بانک: کاهش هزینه‌های عملیاتی، عاری از خطا و خدمات بهبود یافته را به ارمغان می‌آورد
باید گفت در دنیای مدرن امروزی به طور حتم بانک‌های دیجیتالی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر راحتی و میزان دسترسی مزایای بهتری نسبت به بانک‌های الکترونیکی یا همان موبایل‌بانک‌ها دارند. از سوی دیگر این نوع بانکداری با توجه به پیشرفت ابزار‌ها و استفاده از تکنولوژی‌هایی مثل هوش مصنوعی و بلاک‌چین دائما در حال تغییر و تحول است و به نظر می‌رسد بین جوانان با استقبال بیشتری هم مواجه است با این وجود، حساب‌های دیجیتالی و آنلاین ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد، در واقع برای افرادی که با این نوع بانکداری آشنا نیستند و نگرانی از بابت امنیت دارند بانک الکترونیکی می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد.
براساس این گزارش رمز موفقیت آینده بانک‌ها، ساخت اکوسیستم بهتر است، نه یک بانک بزرگتر. اکوسیستم‌های آینده بانک‌ها در دو بُعد فنی و غیرفنی توسعه می‌یابند. از منظر فنی، اکوسیستم‌های جدید حول خدمات و محصولات بانکی شکل می‌گیرند؛ بنابراین برای نمونه در حوزه خدمات اعتباری، ظهور بازیگران جدید، تنوع ارائه تسهیلات توسط سایر بازیگران یا خود مشتری، شیوه‌های نوین احراز هویت و بهره‌گیری از روش‌های دقیق اعتبارسنجی موجب ایجاد اکوسیستمی جدید حول این خدمت شده و بانک‌ها عمدتا جایگاه عملیاتی خود در ارائه خدمت را واگذار کرده و در جایگاه مدیریت بازیگران اکوسیستم قرار می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست